Er jeg en BØV?

Lad mig starte med at får afklaret begrebet. BØV = rneVoksen. En mand der ikke vil blive voksen og leve op til de forventninger samfundet stiller til en voksen person, derfor bliver han i barndommen og lever frit og uansvarligt, så meget som det er ham muligt. Mandetypen blev introduceret gennem det populære tv-show JackAss og den danske serie Klovn, har også været med til at holde typen i live.

Hvordan ser en BØV så ud? Se en tv-reklame for øl, så har du en. En 30-årig fyr der holder grillfest med sine venner, spiller øl-pong og står i sine slidte cowboybukser, personen der skifter kæresten ud men ikke ølmærket. You got it – en BØV.

Er jeg så en BØV? Jeg fandt disse 11 kendetegn på en BØV på K-forums hjemmeside, i parentes tjekker jeg mig selv igennem (der er oprindeligt 12, men det ene punkt var at man boede på broerne i københavn?).

BØV-TESTEN

  1. Han er en gadget-narkoman. Computere, Ipods og digitalkameraer er hans legetøj, og han elsker det som kun børn (Jeps, det er mig)
  2. Han tilbringer så meget tid med andre Bøver som muligt (Nope, efterskole elever er børn, ikke voksne)
  3. Arbejder tit i den kreative branche med pseudo-halve jobs eller er freelancer (Nej da – der er intet pseudo over mit job)
  4. Muligvis gift og har børn – men er selv et barn i familien (Det må min kone svare på, personligt betragter jeg min indsats som en voksenindsats)
  5. Hopper rundt med en iPod med the Strokes blæsende i øregangene (Hvem er The Strokes)
  6. Køber sit tøj i Street Machine (Tøjeksperten, H&M samt andre webshops)
  7. Spiller computerspil og frisbee (Ja og nej)
  8. Det er vigtigere at forblive barn end at få en voksen karriere (Absolut ikke!)
  9. Bliver ude til klokken 4 om natten og drikker store fadøl (Det er over 1½ år siden jeg var så længe oppe)
  10. Spenderer 1000 kr. på et par jeans, som ligner et stykke stof, der har ligget i klor i et år (Nej, min kone kalder mig konservativ i forhold til tøjsmag)
  11. Går med sneakers på arbejde, også selvom han stadig sidder på kontor (Jeg sidder ikke på kontor)

Status:  1½ ja, resten nej! Jeg har stadig nogle drengerøvs-træk, men jeg er ikke en BØV (Thank you, God!).

Hvad med dig, er du en BØV?

4 thoughts on “Er jeg en BØV?

    • Hej Rasmus, velkommen forbi og tak for rosen.

      Det handler vel både om hvor meget og hvor man er i livet? Når en 35-årig render rundt og ligner en teenager på efterskole, så vil jeg mene noget er gået galt.

      At han engang imellem er en drengerøv der skal ud og spille paintball eller give den gas med gutterne en weekend – skal der være plads til (det er nødvendigt!). Men igen med måde – jeg vil mene, at det der mest indikerer en BØV, er at han er en voksen der ikke vil tage en voksens ansvar, men leve et ungt, uansvarligt liv.

Bidrag med din kommentar, mening eller vinkel her:

