En mand med dyder!

Danny Silk taler i Bethel Church om mandige værdier og dyder

Danny Silk med hustru

En gang imellem finder jeg guld, vaske ægte guld… på nettet altså. Og i dette tilfælde er guldet et fantastisk podcast fra Bethel Church med Danny Silk til mænd

En mand med dyder hedder talen (The Virtuous Man) og med indlevelse, viden og humor for Danny Silk vækket en lyst i mig til at mande mig op og gribe fat i mit liv på en ny måde. Jeg ved ikke om jeg vil kalde det en prædiken (selvom det er talt i en kirke), mere en tale til mænd i anledning af fars dag.

Så find en kold cola (eller øl eller hvad du nu nyder i solen), smid t-shirten, få podcastet i hørebøfferne og går ud og slå det lange græs, der har fået rigeligt med vand den sidste uge (det er sådan jeg selv får tid til at lytte til podcast i hverdagen).

Danny Silk har forresten skrevet en fantastisk bog om børn og børneopdragelse “Loving our kids on Purpose“, men den skriver jeg om en anden dag.

Smid endelig en kommentar om hvad du synes om talen her når du har hørt den, hvilke dyder synes du er vigtigst for en mand? Du kan give dine feed-back her.

2 thoughts on “En mand med dyder!

  1. Wow, mega inspirerende tale! Tak for tippet!

    Jeg er vild med den afsluttende kommentar om, at når det gælder at efterlade sine børn en arv, så gælder det ikke kun penge (Ordsprogenes Bog kapitel 13 vers 22); det gælder alt hvad vi er og står for!

  2. Jeg finder det også inspirerende, helt sikkert en tale der skal høres igen. Og rigtig fedt at se på ordet “arv” i bredere forstand end penge.

    Jeg kunne godt lide den del, hvor han taler om at man ikke må “stå af” og blive et “suk” af sig selv. Men at der altid er nyt at lære, altid er en udvikling og nye “lande” at indtage. En klar opfordring til at holde sig igen.

Bidrag med din kommentar, mening eller vinkel her:

