#5 Få 2 engelske lydbøger helt gratis

Fornylig faldt jeg over amazon.com’s engelske lydbogsservice, Audible, og deres app til Android og iPhones telefoner. Jeg havde fået anbefalet en engelsk oplæsnings udgave af Det Nye Testamente fra nogle kollegaer, og var interesseret i hvad den kostede. 35$, hvilket ikke er alverden, men efter lidt surfen rundt på siden, lykkedes det mig at få både “The Bible Experience” og “7 gode vaner”, ganske gratis og lovligt. Set i bagspejlet hjælper disse 2 køb mig ikke med at nå mit nytårsfortsæt på 12 bøger, men omvendt så har jeg nu en rigtig god version af den engelske bibel, oplæse med gode stemmer og passende stemningsmusik og lydeffekter. Skulle andre være interesseret i hvordan jeg fik disse, så kommer her en lille guide:

Sådan gjorde jeg:

  1. Download Audible.com’s app til din telefon.
  2. Login med dit amazon.com login eller opret en ny bruger via din telefon.
  3. Søg og find én af de bøger du gerne vil eje som lydfil (du skal gøre dette på din mobiltelefon, tilbudet om 2 gratis bøger findes kun på mobilsiden)
  4. I stedet for at købe bogen, trykker du på “Get this free” og opretter derved “Goldmembership”. Bare rolig, det koster dig ikke noget de første 30 dage, og du kan altid melde dig ud. Ved at blive “Goldmember” får du lov til downloade én bog gratis, plus én bonusbog, fordi du er ny. Ergo, 2 gratis bøger!
  5. Tjek ud ved kassen med din nye lydbog, du skal give dit kreditkortnummer væk, men de trækker ingen penge.
  6. Søg nu efter en anden bog, du gerne vil have, smid den i indkøbskurven og tjek ud (vær obs. på at der står 0$ på bundlinjen, nogle bøger er ikke indbefattet i bonusbogen)
  7. Går via din computer til hjemmesiden http://www.audible.com, login ind med din bruger, vælg “Account Details” øverst i højre hjørne og frameld dig “Goldmembership” – dette skal du gøre inden for 30 dage efter du har tilmeldt dig, med mindre du gerne vil være medlem, det koster 15$. For de penge får du én bog gratis pr. måned + gode rabatter på alle andre køb?

Lydbøgerne er nu dine til evigt eje (nok ikke arv). Skulle du slette dem pga. pladsmangel eller ved en fejl, skifte telefon/iPod eller vil du have dem på både din og fruens apparat? Så download app’en igen, login med din bruger og hent den ned fra nettet igen. Audible holder styr på, hvilke bøger du har købt og derfor kan hente igen og igen.

Relaterede indlæg

5 thoughts on “#5 Få 2 engelske lydbøger helt gratis

  1. Virker fint! Fedt.
    Et lille supplement: Man søger/finder ikke bøgerne igennem app’en, men igennem ens browser.

  2. Jeg googlede lige Audible og faldt over din blog. Tak for tippet, det vil jeg straks benytte mig af.
    Begge de bøger du nævner er anbefalelsesværdige, men jeg nøjes med at nuppe “The Bible Experience” som det ene af mine valg. Jeg er pt. i gang med “7 Gode Vaner” på old school måden.🙂

    • Hej Martin
      Fedt at du kan bruge tippet, jeg ved ikke hvornår tilbudet udløber (hvis det gør).
      Spændende at du også læser “7 gode vaner”, hvad for du ud af den, og hvad har indtil nu sagt mest?
      Jeg skriver lidt om mine tanker/oplevelser med bogen her på bloggen.

  3. Reblogged this on Fragmenter fra en Pilgrim and commented:

    Jeg kom i tanke om et ældre indlæg fra en gammel blog. Jeg anbefaler ofte mine elever (især de svagtlæsende) at få bibelen på lydbog, så de kan lytte til den når de træner, går eller skal til at sove.

    Indlægget er en guide til hvordan man kan få bibelen som lydbog, ganske gratis… på engelsk dog-

Bidrag med din kommentar, mening eller vinkel her:

