#19 Flyverdragts-syndromet

Jeg ved ikke, hvad jeg havde tænkt på? Eller jo, jeg ved godt hvad jeg havde tænkt, men det er så langt fra virkeligheden, som jeg kender i dag, at det virker helt mærkeligt at tænke tilbage på, at jeg tænkte sådan (læs den lige langsomt igen). Jeg tror dog flere nybagte fædre kan indrømme, at sådan tænkte det også engang. Jeg taler om det, som jeg kalder flyverdragts-syndromet.

Indrømmet, jeg havde forstillet mig, at konceptet med at få børn, var at min kones mave voksede, på et tidspunkt lå hun med smerter og presseveer, og ud kom en lille 3-årig, klar til at smide i flyverdragten og udforske verdens muligheder med kælkebakke, snemænd og istapper sammen med farmand. Men jeg er blevet klogere. Nu ved jeg, at der kommer en rosinerede udgave af et menneske i violet kulør med speciale i at sabortere nattesøvn og halvårligt patent på min hustrus bryster.

Lynild og Twilight på kælken

Lynild og Twilight på kælken

I dag kender jeg til virkeligheden! Og igår fik jeg aha-oplevelsen da jeg træk Lynild og Twilight hjemad gennem sneen på kælken efter en tur på bakken. Nu har jeg mine små fantastiske flyverdragtsunger – min drøm blev til virkelighed! Jeg er kommet igennem min ørkenperiode… eller rettere, der er kortere afstand mellem de små oaser af ren nydelse med ungerne, i en ørken bestående af eksplosions-bleer, frosne elevetaller og eksperimenter med flyvende mælk over køkkenbordet (her nævnes ikke kombinationen af forsøg med flyvende ting og eksplosions-bleer).

Jeg tror ikke på, at vi lever et lykkeligt liv, men jeg tror at vi kan opleve momenter af lykke forskellige steder i livet, og jo bedre vi bliver til at se dem og værdsætte det, jo mere lykke vil vi opleve. Min aha-oplevelse var sådan et moment. God søndag.

Bidrag med din kommentar, mening eller vinkel her:

