#26 Cadeau for nidkærhed

Når mine elever og jeg i min kristendomsundervisning kommer omkring begrebet falsk lære, nævner mine elever ofte, at det er sådanne som Jehovas vidner og mormonerne (de nævner faktisk kun Jehovas vidner, tvivler på de kender andre på stående fod😦 – det er så her som lærer, jeg kan hjælpe dem på vej med indsigt og viden :-)).Ofte nævnes det med en snært af bedrevidenhed og os-med-sandheden-og-demde-forvirrede attitude. No bad feelings, den ligger lige til højre benet for mig også.

Men efter min lille biografi-kavalekade, bestående af bøgerne Mit livs omvej, Afhopperen og Samvittighedskrise, må jeg bøje mig, disse mennesker har en forbilledelig stor nidkærhed og en hengivenhed mod Gud og “det han siger”. Hvor jeg ofte finder mig selv forfalden til at nuancere og diskutere bibelens mange facetter, til det nærmest er udvandet for al kant og indhold? Her er mennesker, som ganske rigtig lader sig diktere omkring mening og holdning, men som i den grad udviser engagement, iver og nidkærhed for det budskab de tror på. Jeg tager ydmygt hatten af for det!

Bidrag med din kommentar, mening eller vinkel her:

