#27 Svend Brinckmann om den moderne mand

Nu er det noget tid siden, at jeg sidst har skrevet. Sådan er det med bloggen her, målet er ikke kontinuitet men mening med indholdet – og hvis min energi, kreativitet og tanke går en anden vej, så holder bloggen pause.

Men, jeg så er spændende tv-program fornylig. Grunden til jeg så programmet, var at Svend Brinck Mann er underviser på Psykologi Aalborg Universitet, hvor Fruen studerer, og her var han i tv om maskulinitet. Han udtaler sig helt personligt, om hvordan han anskuer den moderne mands rolle og faldgrupperne omkring ham (BØV’en og patriaken).

Indslaget “Hvad er meningen, mand?” kan ses her.

Personligt har hans kritik omkring det moderne menneskes søgen efter at være hel og autentisk, dog uden at være målrettet noget størrere end en selv, sat nogle tanker igang hos mig. Men se programmet og bliv inspireret af en klog mand.

2 thoughts on “#27 Svend Brinckmann om den moderne mand

    • Er man automatisk “overhund” hvis man irettesætter mest? Det er jeg ikke sikker på, at jeg er enig i! Og skal der være en over og under i en relation – det er en vel kun, hvis relationer ses i en magtoptik? Læs evt. dette indlæg om magt.
      Skænderier….Uha, det var en svær en, nok mest fordi irettesættelse og skældud er noget det hører privatlivet til, og derfor ikke er noget som der flagres med så meget, når jeg/vi er sammen med andre par – hverken fra vores eller deres side.
      Hvad er din fornemmelse og i hvilken henseende tænker du, at det er relevant for indlægget?

Bidrag med din kommentar, mening eller vinkel her:

