#28 Fire fede podcasts

Jeg mobber altid mine elever med, at de altid skal høre musik. Musik gør dig dummere, podcasts gør dig klogere. Og der nu intet menneske, der har taget skade af at udvide sin horisont og forøge sin viden om samfundet omkring os. Jeg er en podcaster, ikke i den forstand at jeg laver mit eget podcast (selvom jeg har lyst og ikke tid), men i den forstand, at jeg lytter til podcast når jeg har muligheden… og pludselig bliver det mere udholdeligt at lægge tøj sammen, slå græs, løbe en tur eller vaske op.

Så jeg tænkte jeg ville dele mine lige-her-og-nu fire ynglings podcast med dig, måske har du lyst til at smide et links til dine også i kommentaren? Måske er du ikke vant til at lytte til podcasts, og så er det jo ikke forsent at komme igang.
Med mit trådløse bluetooht er det behageligt at lytte til podcast, samtidig med at jeg har start/stop og volume lige ved øret

Med mit trådløse bluetooht er det behageligt at lytte til podcast, samtidig med at jeg har start/stop og volume lige ved 'øret'

Unbelievable – fandt dette show fornyligt da jeg læste et indlæg om apologetik over på Dorlands blog. Et fantastisk radioprogram fra U.K, og allerede nu har jeg tæsket en del af arkivet igennem og glæder mig til lørdag. I programmet mødes kristne og ateister for at diskutere forskellige emner som evolution, mirakler, Jesu død og andre spændende problemstillinger mellem tro og naturalisme. Helt klart en lytter værd. Link til iTunes, link til RSS.

Clement Søndag – det er et tv-program, men det kan stadig lyttes som podcast, for der sker ikke synderligt meget i selv programmet som skal ses. Jeg er vild med Clement, han er klog, men det er nu mest fordi han ikke lader politikerne slippe væk med halve svar og udenomssnak. Hans snude for en kritisk vinkel uden at blive personlig er fantastisk. Link til iTunes, link til RSS.

Mennesker og medier – Lasse Jensen på P1 hver fredag over middag. Interessen for medier, kommunikation og politik smelter sammen i dette podcast, en hel time i selskab med Lasse Jensen er en fryd, især når der er kød på emnet. Det er berigende at nogen går bagom mediernes rolle i samfundet på en kritisk måde. Link til iTunes, link til RSS.

So ein Ding – det er nok det eneste podcast, som jeg skal se. I starten var jeg ikke vild med Nicolaj Sonnes jargon, men efterhånden er jeg kommet til at lide den, fordi han som sådan skiller sig ud fra mængden er finpudsede tv-værter. Men vigtigst af alt, så er det et program om dimser, og jeg elsker dimser! Link til iTunes, link til RSS.

Titlen havde været bedre med “Fem fede podcasts”, men det er disse 4 jeg vender tilbage til hver uge (So ein Ding holder sæson pause i skrivende stund). Der er faktisk plads til én mere på listen. Måske du har et fantastisk podcast, som jeg bare ikke må gå glip af?

2 thoughts on “#28 Fire fede podcasts

    • Hej Lars.
      Det er et Plantronics 905, vær obs på der findes en iphone udgave og en til andre bluetooth. Det er super, holder 7 timers strøm og kan huske flere enheder hvis du bruger pc, fon og evt. tablet.

Bidrag med din kommentar, mening eller vinkel her:

