#43 Hvad er overskrifterne for din sommerferie?

Så blev det sommerferie. Officielt fik jeg det i lørdags, da jeg tog afsked med 117 elever, men fik først afsluttet en vigtig arbejdsopgave i går, nemlig at rette de 124 sider, som Fruens speciale fylder nu.Det betyder også nu, at jeg kan se frem til 6 uger uden vækkeur, uden de store planer og næsten uden arbejde.

Det er en farlig situation for mig! For lidt over et år siden fik jeg også sommerferie (surprise!) og for ikke at gå fuldstændig mig selv af rastløshed og afslapning, begyndte jeg at blogge. Mit første indlæg handler sjovt nok om rastløshed og utilfredshed.

Derfor kommer her en lille liste over ting, som jeg satser på at nå i min sommerferie og derved modvirke lediggang og rastløshed.

  1. Rette Fruens speciale
  2. Deltage på pinsekirkernes Sommercamp, hvor jeg bla. skal nyde mine børns begejstring over de fantastiske mini-guf-møder (det skal opleves med små børn!).
  3. Tale på GAF, Danmarks fedeste teenagelejr med 250 teenagere, og på ONE (som også er Danmarks fedeste teenagelejr for nogle andre teenagere).
  4. Så skal jeg også lige arbejde én dag mere. Yes, det bliver mit biddrag til Sommercamp, tilbage biddrager de med gratis entré. Fair deal!
  5. Få drukket dåsecolaerne i bryggerset i godt selskab (om ikke med andre, så med solen når den dukker op).
  6. Klippe hæk (ved godt vi er efter Skt. Hans – til gengæld har jeg fældet et lærketræ på 15m…. eller Klaus Roed fælde det, jeg har ryddet op… sammen med konen.)
  7. Skrive en klumme (hvis den nogensinde bliver trykt, så skal jeg nok skrive mere om det)
  8. Det er motiverende at vide, at du og andre læser med på bloggen, og jeg har lyst til at biddrage med flere indlæg. Så mon ikke nogle timer af ferien falder fra til dette.
  9. Så satser jeg på, at få lavet nogle flere afsnit til”Ét minut“, Mariager myldre med mandfolk i sommerferien pga. alle de forskellige stævner, så mon ikke jeg kan få nogle skud i kassen?
  10. Få læst 4. bind i serien om Eragon. De fleste mennesker slapper af til en god historie, og jeg er tilfældigvis begejstret for fantasy. Det hænger sikkert sammen med min facination af superhelte.

Det er nogle af de overskrifter, som kommer til at præge min sommerferie. Hvad ser du mest frem til i din sommerferie, hvad er dine spændende overskrifter – smid endelig en kommentar?

Til min Hustru, som jeg ved læser med, så har jeg ikke glemt,  vi skal en uge i hytte ved Silkeborgsøerne. Det bliver så godt, at det får sit helt eget afsnit her. :-)Vi skal snuse lidt til, om campinglivet er for os som familie. Hvem ved, næste år campere vi måske i Italien eller Frankrig?

Bye the way – dette er indlæg nr. 100! Så meget havde jeg aldrig selv regnet med, at jeg ville få skrevet, da jeg i sin tid begyndte.

6 thoughts on “#43 Hvad er overskrifterne for din sommerferie?

    • Ja, jeg glæder mig også rigtig meget til det. Jeg elsker at tale til teenagere: Hvis det er kedeligt, så gaber de højlydt. Hvis det er spændende smiler, griner og nikker de… fantastisk entusiasme. Kommer på du én af de lejre?

  1. – chill med venner og sove lidt ud ovenpå Gym
    – kilifi og Mariager – jer!🙂
    – svenska shoppe med bror
    – læse indlæg på bloggen
    – tømme skoven for hyldesaft
    – tømme Bib for cs Lewis
    – danse
    – spansk pilgrim (hopefully)

    Ses inden længe.

    • Lyder fedt – C.S Lewis er super spændende, og hvor glæder jeg mig, til børnene er store nok til “pilgrim”.
      NB… du skal nok være hurtig ude med hylden, om en uge er den afblomsteret!

  2. Ps true story med teenagere – på en fed måde krævende for en taler med et ikke nødvendigvis “høfligt publikum”.

    • Jeg er heller ikke nødvendigvis en “høflig taler”.😉 Jeg kastede en cola ud i salen (en del af talen) og ramte vist en der halvsov!

Bidrag med din kommentar, mening eller vinkel her:

